Wat Betekent de naam Fath?

Fath betekent in het Arabisch letterlijk Opening, dat wil zeggen, Wij willen als organisatie een opening/brug zijn naar andere culturen, voornamelijk de Nederlandse cultuur.

Wat is Fath?

De Marokkaanse Vereniging Fath is een vrijwillige organisatie die op 4 maart 1988 is opgericht. En die houdt zich bezig met de ontwikkeling en uitvoering van educatieve, recreatieve en sociaal-culturele activiteiten ten behoeve van de Marokkaanse gemeenschap in de wijk . Deze Vereniging is sinds 19 jaar gevestigd in het activiteitencentrum in de Karel Doormanstraat in de Mansveltschool en ze gebruikt en tevens de Narcis Queridoschool voor de kinderactiviteiten in het weekend.

Doelstelling

Zoals in haar statuten vastgelegd is , is het doel van Fath de Maatschappelijke en de culturele isolatie van de Marokkaanse buurtbewoners in de ruimste zin des woord te doorbreken . De Vereniging Fath biedt activiteiten aan alle leeftijdsgroepen van de Marokkaanse buurtbewoners om zichzelf te kunnen ontplooien en te emanciperen.