Welkom op de site van de Vereniging Fath

Vereniging Fath is opgericht in 1988 om Maatschappelijke en culturele isolatie van Marokkaanse buurtbewoners in de ruimste zin van het woord te doorbreken. Fath is opgericht† als vrijwilligersorganisatie om zich bezig te houden met de ontwikkeling en uitvoering van educatieve, recreatieve en sociale culturele activiteiten ten behoeve van de Marokkaanse gemeenschap in het stadsdeel Bos en Lommer.

Deze vereniging is sinds 17 jaar gevestigd in het multiculturele Activiteitencentrum Mansveltschool en ze gebruikt tevens de Narcis Queridoschool voor de kinderen activiteiten in het weekend.

Fath betekent opening; een opening zijn naar andere culturen, met name Nederlandse cultuur. Daarom houdt de vereniging Fath zich sinds 20001 bezig met het organiseren van de activiteiten voor alle buurtbewoners en jongeren met verschillende achtergronden.

De vereniging Fath biedt activiteiten aan kinderen, jongeren, volwassenen ( vrouwen en mannen) op het gebied van educatie en welzijn zoals Nederlandse taal cursussen,organiseren van voorlichting en informatiebijeenkomsten, maatschappelijke en politieke debatten etc. Daarnaast organiseert de vereniging Fath in samenwerking met het bureau buurtparticipatie Bos en Lommer jaarlijks excursies naar het veldstudiecentrum Hei-en Boeicop en Texel.